Regulamin świadczenia usług serwisowych
1. Właścicielem Serwisu jest MTM Dariusz Seferyński z siedzibą w Kobyłce, adres siedziby: 05-230 Kobyłka, ul. Księcia Józefa Poniatowskiego 11 wpisanym do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej pod numerem NIP: 9521787616 (dalej „MTM” lub „Serwis”).
2. Klient ma obowiązek zapoznania się z Regulaminem świadczenia usług serwisowych przed zleceniem naprawy Urządzenia w MTM.
3. Pozostawienie Urządzenia w MTM oznacza zgodę na warunki zawarte w przedmiotowym Regulaminie świadczenia usług serwisowych (dalej: „Regulamin”).
4. Regulamin dostępny jest w siedzibie Serwisu wskazanym w § 1 ust. 1 oraz na stronie internetowej https://firmamtm.pl/pl/content/68-regulamin-serwisu.
1. Regulamin określa warunki i zasady świadczenia usług serwisowych, naprawczych oraz diagnostycznych przez MTM dla Klientów będących osobami prawnymi i fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą oraz dla Klientów indywidualnych nieprowadzących działalności gospodarczej (dalej “Klient”).
2. Korzystanie z usług serwisowych oferowanych przez MTM jest możliwe wyłącznie na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie. Wszelkie inne uregulowanie stosowane przez Klienta, nie będą miały zastosowania i nie są wiążące dla Serwisu, nawet jeśli zostaną prawidłowo doręczone.
3. Zawarcie odrębnej Umowy pomiędzy MTM a Klientem wyłącza stosowanie niniejszego Regulaminu wyłącznie w zakresie, w którym zawiera ona postanowienia odmienne. W zakresie nieuregulowanym w Umowie ma zastosowanie niniejszy Regulamin. Odrębna Umowa, aby była skuteczna musi zostać prawidłowo doręczona i podpisana przez obie strony, w każdym innym przypadku Umowa nie ma zastosowania.
1. Adres: Ul. Księcia Józefa Poniatowskiego 11, 05-230 Kobyłka
2. Adres e-mail: serwis@firmamtm.pl.
3. Numer telefonu: 570 50 70 70.
4. Klient może skontaktować się z Serwisem za pomocą udostępnianych adresów i numerów telefonów w Regulaminie.
5. Klient może porozumieć się telefonicznie z Serwisem w godzinach 8:00 – 17:00 od poniedziałku do piątku, z wykluczeniem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wskazanych przez MTM.
1. Przekazując Urządzenie do Serwisu Klient oświadcza, że zapoznał się z treścią Regulaminu i akceptuje jego treść.
2. Klient przekazując Urządzenie do Serwisu jest zobowiązany do podania podstawowych danych, takich jak: imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, które są niezbędne do identyfikacji Klienta, sprawnego nawiązywania kontaktu oraz informowania o postępach w realizacji usług.
3. Podanie danych wskazanych w ust. 2 powyżej jest dobrowolne, jednak odmowa podania podstawowych danych kontaktowych może być podstawą do odmowy przycięcia Urządzenia do Serwisu lub odmowy wykonania usługi.
4. Klient oświadcza, że jest właścicielem powierzonego do Serwisu Urządzenia i nie rości sobie praw do niego żadna inna osoba trzecia.
5. Klient w porozumieniu z Opiekunem Klienta ustala sposób dostarczenia Urządzenia do Serwisu. Koszty transportu do Serwisu pokrywane są przez Klienta, chyba że Urządzenie jest odsyłane w ramach reklamacji za wcześniej wykonaną usługę przez Serwis. Istnieje możliwość dostarczenia Urządzenia osobiście do siedziby Serwisu lub skorzystania z opcji wysyłkowej. MTM nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia Urządzenia powstałe podczas transportu do lub z Serwisu.
6. Klient przekazując Urządzenie do Serwisu otrzymuje dokument “Zlecenie przyjęcia urządzenia do serwisu”.
7. MTM nie odpowiada za Urządzenia i akcesoria pozostawione przy Urządzeniu, a nie ujęte w Zleceniu przyjęcia urządzenia do serwisu.
8. W razie niemożliwości przesłania Urządzenia do Serwisu ze względu na jego gabaryty lub właściwości powodujące brak możliwości demontażu, usługa serwisowa za zgodą Serwisu może zostać wykonana na miejscu zamontowania Urządzenia po uprzednim uzgodnieniu warunków naprawy z Serwisem. Klient pokrywa koszty dojazdu Serwisanta do miejsca zamontowania Urządzenia.
1. Zgłoszenia można wykonać na kilka sposobów:
a. Telefonicznie,
b. Mailowo,
c. Osobiście w siedzibie MTM określonym w § 1 ust. 1.
2. Urządzenie zostaje zdiagnozowane pod kątem zgłoszonej usterki przez Klienta. Diagnostyka Urządzenia przeprowadzana jest w celu wykrycia przyczyn niesprawności usterek zgłaszanych przez Klienta lub ewentualnych przypuszczeń występowania usterki, wyceny kosztów, określenie terminu wykonania naprawy oraz ustalenia okresu gwarancji.
3. Serwis nie ma obowiązku weryfikowania innych usterek Urządzenia niż te, które wpływają na nieprawidłowe działalnie Urządzenia zgłoszone przez Klienta.
4. Serwis po wykonaniu diagnozy przedstawia szacunkowe koszty przeprowadzenia naprawy w formie pisemnej, mailowej lub telefonicznej. Akceptacja przedstawionej wyceny jest jednoznaczna ze zgodą na rozpoczęcie naprawy.
5. Serwis wykonuje naprawę wyłącznie pod kątem zgłaszanej usterki oraz ewentualnych innych usterek, które zostały zdiagnozowane przez Serwis i zlecone do naprawy przez Klienta.
6. Jeżeli po naprawie Klient zgłosi, że występują dodatkowe czynniki, które uniemożliwiają prawidłową pracę Urządzenia lub zespołu urządzeń, Serwis na zlecenie Klienta może wykonać wycenę dalszej naprawy, o ile taka będzie możliwa.
7. Jeżeli po diagnozie okaże się, że Urządzenie jest niesprawne zostanie przedstawione Klientowi za pośrednictwem danych wskazanych w zleceniu przyjęcia urządzenia do serwisu informacja o usterce oraz o kosztach. Klient ma obowiązek przedstawić swoje stanowisko w zakresie naprawy do 5 dni roboczych.
8. W przypadku niepodjęcia stanowiska, co do naprawy Urządzenia, w ciągu 5 dni roboczych od momentu przekazania informacji Klientowi, uznaje się za brak zgody. Klient jest w takim wypadku zobowiązany do odbioru Urządzenia z Serwisu bez zbędnej zwłoki.
9. Jeżeli w przypadku wykonywania usługi serwisowej zostaną stwierdzone inne uszkodzenia Urządzenia, które wpłyną na wzrost ceny wykonania usługi, Serwis poinformuje o tym Klienta, a dalsza naprawa będzie realizowana po uzyskaniu decyzji od Klienta, czy akceptuje wzrost kosztów. W przypadku braku akceptacji wzrostu kosztów przez Klienta, Serwis wykonuje naprawę, o ile jest to możliwe, tylko w tym zakresie ustalonym z Klientem.
10. Po zakończeniu naprawy Serwis informuje Klienta: telefonicznie, poprzez wiadomość SMS lub pocztą elektroniczną. Zakończenie naprawy jest równoczesne z możliwością odbioru Urządzenia.
11. Klient ma obowiązek odebrać Urządzenie z Serwisu w terminie 14 dni od momentu otrzymania informacji o gotowości Urządzenia do odbioru. Odebrać może osobiście lub przez inną osobę z upoważnieniem. Wydanie Urządzenia następuję pod adresem Serwisu, wymagane jest przedstawienie zlecenia przyjęcia urządzenia do serwisu. W przypadku dostarczenia Urządzenia do Serwisu za pośrednictwem firmy kurierskiej, Urządzenie jest odsyłane na adres wskazany w zleceniu.
12. Podczas zgłoszenia wymagana jest akceptacja Regulaminu, co stanowi integralną część umowy serwisowej.
1. Wycena serwisowa jest indywidualna.
2. Na całkowity koszt zlecenia składają się: koszt usługi serwisowej, w tym koszt części, koszty zamówionych przez Klienta usług dodatkowych, ewentualny koszt związany z transportem Urządzenia do lub z Serwisu.
3. Standardowa usługa diagnostyki jest bezpłatna w przypadku realizacji skutecznej naprawy w MTM.
4. Koszty naprawy podlegają konsultacji z Klientem i akceptacji.
5. Wszystkie koszty serwisowe ponosi Klient.
6. W przypadku akceptacji kosztów przez Klienta, Serwis przystępuje do naprawy Urządzenia, w zakresie ustalonym z Klientem. W przypadku rezygnacji Urządzenie zostaje zwrócone do rąk własnych lub przez firmę kurierską na koszt Klienta. Za wykonanie ekspertyzy Klient ponosi koszt w wysokości 350 zł brutto.
7. Serwis może odmówić dalszej naprawy w przypadku, kiedy klient nie zgodzi się na dodatkowe koszty, a dalsza naprawa nie będzie możliwa. W takim wypadku Klient ponosi koszt diagnozy 350zł i jest zobowiązany odebrać Urządzenie z Serwisu.
8. Nieodebranie Urządzenia w terminie 14 dni skutkować będzie obciążeniem Klienta kosztami magazynowania Urządzenia w wysokości 8 zł netto za każdy dzień opóźnienia w odbiorze. Kwota, o której mowa będzie doliczona do rachunku Klienta. Serwis zastrzega sobie w takim wypadku również prawo do odesłania Urządzenia na wskazany adres w zleceniu przyjęcia Urządzenia do serwisu na koszt i ryzyko Klienta.
9. Jeżeli po upływie 90 dni od momentu przekazania informacji Klientowi o gotowości Urządzenia do odbioru, Urządzenie nie zostanie odebrane, Serwis uzna, że przedmiot został porzucony. W takim wypadku przechodzi na własność Serwisu lub zostanie zutylizowany. Serwis zobowiązany jest poinformować Klienta poprzez SMS lub pocztę elektroniczną o skutkach nieodebrania Urządzenia z Serwisu.
10. Magazynowanie powyżej 90 dni od momentu poinformowania Klienta o gotowości Urządzenia do odbioru, jest możliwe tylko w przypadku kiedy Klient poprosi Serwis o dalsze magazynowanie i wskaże dokładną datę odbioru. Urządzenie będzie magazynowany do daty ustalonej z Klientem oraz będzie pobierana opłata wskazana w pkt 8 powyżej.
1. Klient ponosi wszelkie koszty związane z przesyłką.
2. Serwis za pośrednictwem przewoźnika może odebrać Urządzenie od Klienta na jego prośbę. Koszt odbioru Urządzenia jest uzależniony od cennika przewoźnika.
3. Wysyłka za pobraniem nie będzie przyjmowana przez Serwis.
4. Wysyłka towaru powinna nastąpić w odpowiednim opakowaniu, przy czym należy przestrzegać wskazówek i informacji odnośnie do zapakowania towaru i jego wysyłki.
5. Serwis nie ponosi odpowiedzialności za ryzyko utraty lub uszkodzenia rzeczy w czasie transportu.
6. Wszystkie przesyłki są ubezpieczone do wartości 1000 zł (słownie: tysiąc złotych 00/100). W przypadku gdy wartość Urządzenia przewyższa kwotę wskazaną w zdaniu poprzednim, Klient zobowiązany jest o tym poinformować Serwis oraz kuriera.
7. Na wniosek Klienta oraz w zależności od wartości Urządzenia, przesyłka może zostać objęta ubezpieczeniem do wartości 20 000 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/1000), zgodnie z warunkami określonymi przez przewoźnika.
8. Jeżeli podczas transportu do Serwisu dojdzie do uszkodzenia przesyłki, z powodu złego zapakowania lub naruszenia opakowania to zostanie sporządzony protokół szkody spisany z kurierem lub poprzez protokół online udostępniony przez danego przewoźnika.
1. Przesyłka zwrotna z Serwisu jest wysyłana na pośrednictwem firm kurierskich.
2. Przesyłka zostanie wysłana/przekazana Klientowi dopiero po uiszczeniu opłaty za usługę.
3. W przypadku, gdy przesyłka zwrotna Urządzenia nie dojdzie do skutku np. z powodu błędnego adresu albo odmowy przyjęcia przesyłki przez Klienta, zostanie on wezwany w ciągu 7 dni drogą mailową lub telefonicznie z wyznaczeniem dodatkowego terminu do odpowiednio poprawienia przez niego danych adresowych, bądź przyjęcia przesyłki. Ponowne wysłanie przesyłki odbywa się na koszt Klienta. Serwis będzie w tym czasie magazynował Urządzenie na koszt Klienta, o czym zostanie poinformowany przez Serwis.
4. W momencie niedopełniania odpowiednich czynności w skazanych w punkcie 2 przez Klienta, mimo ponownego wezwania spowoduje, że Urządzenie będzie dalej magazynowane. Czas magazynowania oraz opłaty są wyszczególnione w §6.
5. Jeśli koszty spowodowane przez Klienta, w tym koszty przesyłki zwrotnej, czy tez składowania, przewyższają wartość Urządzenia, Serwis przejmie Urządzenie na własność, w celu pokrycia kosztów, na co Klient wyraża zgodę.
6. Serwis nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie Urządzenia.
7. Serwis nie ma obowiązku posiadania informacji o wartości Urządzenia jakie zostało przekazane do wysyłki.
8. Po otrzymaniu przesyłki Klient jest zobowiązany sprawdzić dokładnie jej stan oraz zawartość opakowania. W przypadku zniszczeń lub ubytku przesyłki, Klient jest zobowiązany sporządzić protokół szkody w obecności kuriera, protokół musi być podpisany prze kuriera.
1. Klient jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za wykonaną usługę.
2. Serwis wystawia odpowiedni dokument na podstawie, którego dokonuje się rozliczenia za usługę.
1. Czas trwania naprawy jest zależny od Urządzenia dostarczonego do Serwisu, od rodzaju uszkodzenia oraz dostępności części i podzespołów zamiennych niezbędnych do jej dokonania. Serwis zastrzega, ze czas naprawy nie przekroczy 90 dni roboczych licząc od dnia przyjęcia Urządzenia do Serwisu.
2. Czas naprawy Urządzenia może wydłużyć się w przypadku:
a. zmiennej dostępności części/elementów naprawczych niezbędnych do wykonania naprawy,
b. wykrycia przez Serwis zatajonych informacji o zalaniu, ingerencji osób postronnych lub innych przyczyn komplikujących naprawę,
c. braku dostępu do dokumentacji technicznej Urządzenia przekazanego do Serwisu,
d. wydłużeniu o czas oczekiwania na akceptację Klienta oraz czas oczekiwania na zapłatę za usługę.
1. Serwis udziela 3-miesięcznej gwarancji na wykonane usługi. Serwis zastrzega sobie prawo, że czas gwarancji może być krótszy w niektórych przypadkach o czym Serwis poinformuje Klienta.
2. Gwarancja na części i podzespoły odbywa się na zasadach gwarancji producenta.
3. Termin gwarancji liczony jest od daty wykonywania naprawy.
4. Usterki powstałe po wyznaczonym terminie gwarancji mogą być naprawione odpłatnie.
5. Gwarancja obejmuje wyłącznie wady powstałe z przyczyn tkwiących w wykonanej naprawie.
6. Gwarancja nie obejmuje w przypadku, kiedy uszkodzenia powstały na skutek uszkodzeń innych elementów nieobjętych gwarancją Serwisu.
7. Gwarancja nie obejmuje: oprogramowania, uszkodzeń mechanicznych, uszkodzeń po zalaniu Urządzenia, uszkodzeń na skutek niewłaściwego użytkowania Urządzenia lub nieodpowiedniego przechowywania, czy też konserwacji, gwarancja nie obejmuje transportu do i z Serwisu, usterek powstałych przez zanieczyszczenie lub użycie nieodpowiednich środków chemicznych oraz od przypadków losowych niezależnych od sposobu eksploatacji (powodzi, pożaru przepięć elektrycznych itp.).
8. Gwarancja automatycznie wygasa się po wyznaczonym terminie oraz w przypadku: dokonania jakichkolwiek zmian przez Klienta lub inne osoby, zerwaniu plomb serwisowych.
9. Zlecenie przyjęcia Urządzenia do serwisu jest niezbędne przy składaniu reklamacji i jest podstawą do jej przyjęcia.
10. Klient ma obowiązek dostarczyć Urządzenie do Serwisu w celu wykonania naprawy gwarancyjnej. Serwis pokrywa koszty wysyłki tylko w przypadku uznania reklamacji. Klient zobowiązany jest w takim wypadku przedstawić dokument potwierdzający poniesione koszt wysyłki. Serwis zastrzega sobie, że koszt przesyłki nie może być wyższy niż sam oferuje, pod rygorem, że nie zostanie zwrócona pełna kwota.
11. W przypadku stwierdzenia przez Serwis, że zostały naruszone warunki gwarancji, Serwis poinformuje o tym Klienta i na jego koszt oraz ryzyko zwróci mu Urządzenie. Klient zobowiązany jest do pokrycia wszelkich kosztów poniesionych przez Serwis.
12. Serwis wykonuje obowiązki gwarancyjne w terminie 21 dni od dnia otrzymania zgłoszenia z zastrzeżeniem, że termin może się wydłużyć ze względu na konieczność sprowadzenia odpowiednich części lub stopnia skomplikowania naprawy.
13. Strony wyłączają odpowiedzialność Serwisu z tytułu rękojmi.
1. W przypadku problemów powstałych w wyniku naprawy Urządzenia, również w przypadku ewentualnych nieprawidłowości Urządzenia lub w przypadku niejasności związanych z płatnością, Klient może poinformować o tym Serwis w formie pisemnej lub poprzez wiadomość wysłaną na email: serwis@firmamtm.pl. W wiadomości powinny znaleźć się wszystkie niezbędne dane: dane Klienta, opis problemu oraz numer zlecenia przyjęcia Urządzenia do serwisu.
2. Serwis ma 30 dni na rozpatrzenie reklamacji.
3. Klient jest zobowiązany dostarczyć Urządzenie do Serwisu, niedostarczenie Urządzenia w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia będzie skutkowało automatycznym odrzuceniem reklamacji.
4. W przypadku uznania reklamacji Serwis usunie powstałe wady lub wymieni uszkodzony element. Wybór rozwiązania należy do Serwisu.
5. Termin naprawy reklamacyjnej będzie ustalany z Klientem przy uwzględnieniu §11 ust.12.
6. Strony wyłączają odpowiedzialność Serwisu z tytułu rękojmi.
1. Klient wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych praz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich oraz z zachowaniem warunków organizacyjnych i technicznych dostosowanych do sposobu zbierania i ochrony zebranych danych osobowych.
2. Szczegóły dotyczące ochrony danych osobowych zawarto w Polityce Prywatności na https://firmamtm.pl/pl/content/3-polityka-prywatnosci.
1. Niniejszy Regulamin może zostać zmieniony.
2. Informacje o zmianach regulaminu zostaną przesłane na adres e-mail Klienta.
3. Zmiany regulaminu wchodzą w życie po upływie 14 dni od dnia ich publikacji.
4. MTM zastrzega sobie prawo odstąpienia od wykonania naprawy w przypadku braku części zamiennych lub innych komplikacji uniemożliwiających wykonanie usługi.
5. Do odebrania Urządzenia z Serwisu wymagane jest przedstawienie podpisanego zlecenia przyjęcia urządzenia do serwisu.
6. Powyższy Regulamin jest umową na podstawie, której jest świadczona usługa naprawy i ona reguluje prawa i obowiązki z tego tytułu. Każdy Klient oddający Urządzenie do Serwisu jest zobowiązany przeczytać i zaakceptować Regulamin.
7. Klient zostawiający Urządzenie w Serwisie akceptuje warunki Regulaminu.
8. Serwis nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe używanie Urządzeniu przez Klienta.
9. Serwis nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone z winy nieumyślnej, także za osoby trzecie.